بازار ليزينگ اروپا در سال 2010
ليزيوروپ 46 انجمن عضو از 34 کشور اروپایی را به نمایندگی از صنعت لیزینگ و صنايع اجاره خودرو درازمدت و یا كوتاهمدت،گرد هم میآورد. در سال 2010، این انجمنها نمایندگي بیش از 1300مؤسسه لیزینگ و بیش از 700 شرکت اجاره کوتاهمدت را داشتند. ادامه مطلب...
|
|
بازاريابي خدمات ليزينگ
عرصه رقابت كنوني، بنگاههاي اقتصادی را بر آن داشته است كه براي كسب سهم حداكثري بازار، در كنار راهكارهاي نوين افزايش توليد و فروش محصولات و خدمات (مانند TQM و EFQM)، تأكيد فوقالعادهاي نيز بر عوامل بازايابي و مشتريمداري داشته باشند. ادامه مطلب...
|
|
مروري بر جايزه ملي كيفيت ايران
واژه کیفیت از مناظر مختلف دارای معانی متفاوتي است. از منظر فلسفه و نظریه شناخت منظور از کیفیت، چگونگی یک چیز است. مانند خواص کمّی و یا خواص کیفی یا چونی. در موضوعات اقتصادی، كيفيت عبارتست از مجموعه ویژگیهای یک کالا و عرضه کننده آن (نه تنها از لحاظ کیفی بلکه از دیدگاه کمی، قيمت و غیره) که باعث میشوند آن کالا مورد تقاضا قرار گیرد و فروش رود، و در زمینههای اجتماعی و فردی، كيفيت به شایستگی، صلاحیت و لیاقت یک شرکت و فراوردههایش برای ورود و دوام و پیشرفت در بازار اطلاق ميشود. ادامه مطلب...
|
|
مدیریت ریسک در شرکتهاي لیزینگ
از نظر اقتصادي، ریسک، احتمال یا امکان ضرر در تجارت است. آنچه که داراي اهمیت است، تعیین حساسیت پرتفوي شرکتها نسبت به انواع مشخصی از ریسکها است. بهعنوان مثال، تعیین ریسکهايي که میتواند خسارات و زیانهاي زیادي ببار آورد و اقدامات پیشگیرانه براي کاهش چنین ریسکهايي. ادامه مطلب...
|
|
مطالعه تطبيقي بانك با لیزینگ در نظام کارآمد اقتصادی
در اکثر کشورهای جهان خدمات لیزینگ از نظر کیفیت و دامنه حضور در بخش خدمات در زمره خدمات برتر محسوب میشود. این نگاه به مقوله لیزینگ سبب شده لیزینگ در بسیاری از کشورها نقش مکمل سایر نهادهای مالی بخصوص بانک را در تأمین منابع مورد نیاز اقشار جامعه ایفا کند، ادامه مطلب...
|
|
مزيتهاي ليزينگ در توسعه اقتصادي
در اقتصاد جهان، تأمين مالي از طريق لیزینگ سریعترین رشد را نسبت به سایر ابزارهاي مالي داشته و از آنجاييكه لیزینگ با کالا مواجه است، بازار ثانویه آن در اسلام پذيرفته شده است و بر اين اساس، اجارهدهنده میتواند حاشیه سودی برای خود در مدت زمان اجاره از اجاره گیرنده درخواست کند. ادامه مطلب...
|
|