مصاحبه شعبه برتر- ساری

فصلنامه 14

مصاحبه شعبه برتر- ساری

وحید طالب صفا، رئیس شعبه ساری

وضعیت لیزینگ صنعت و معدن در منطقه شمال رضایت بخش است

امروزه رشد و توسعه سازمانها، در گرو بکارگیری درست منابع انسانی است. توانمندسازی منابع انسانی ابزاری است، بسیار کارآمد برپایه نگرش تحول ساز مدیریت به گونه ای که با بکارگیری آن، سازمانها می توانند گامهای بسیار بلند و سریعی در مسیر توسعه و رشد بردارند طبق رتبه بندی انجام شده در شرکت لیزینگ صنعت و معدن،  شعبه ساری براساس عملکرد سال 1395 رتبه اول را از آن خود نموده است. این شعبه با تلاش همکاران خود توانست برنامه های منطقه ای شرکت لیزینگ صنعت و معدن را محقق سازد. وحید طالب صفا، رئیس شعبه ساری دارای مدرک لیسانس حسابداری است. در ادامه گفتگوی نشریه با وی را خواهید خواند.

1-لطفا خودتان را معرفی و مختصری از سوابق خود در شركت ليزينگ صنعت و معدن بیان کنید :

با عرض سلام و ادب. اينجانب وحيد طالب صفا در سال  1352 در  شهر ساري متولد شدم. آغاز بکار من در شرکت لیزینگ صنعت و معدن، شهريور1383 و در واحد آموزش تهران بود. در سال شعبه ساري مسئولیت شعبه ساری را پذیرا شدم و با افتخار و انرژي زياد خوشبختانه شروع خوبي داشتم.

2 خواهشمند است تاريخچه كلي از زمان و چگونگي تأسيس شعبه ساری بيان كنيد.(ابتدا مختصری درباره نیاز استان و …)

حدود 14 سال از افتتاح شعبه ساری می گذرد. لیزینگ صنعت و معدن به عنوان یک لیزینگ تخصصی از وضعیت بسیار مطلوبی در استان برخوردار بوده و این شعبه در راستای تحقق برنامه های عملیاتی دفترمرکزی نقش شایانی ایفا نموده است.

3- شعبه ساری به عنوان شعبه برتر لیزینگ در سال 1395 انتخاب شده است. دلایل كسب اين موفقیت را بیان فرمائید:

از بارزترين دلایل موثر در کسب اين موفقيت پرداخت تسهيلات و وصول مطالبات است. در سال مالي 1395 شعبه ساري به لطف خدا و خط مشي مديران و به­اتفاق همكاران محترم و همکار شعبه آقای یزدانی، در بخش خودروي سنگين تسهيلات خوبي پرداخت شد. همکاری مناسبی با شرکت های خودروسازی وجود داشته و از آنجاییکه شعبه ساري مشتريان استان گلستان را نيز تحت پوشش خود دارد، خوشبختانه  خدمات خوب و گسترده ای  درخصوص  صنعت لیزینگ در منطقه شمال کشور داشته است. در بخش وصول مطالبات نيز می توان گفت، پيگيري های مجدانه،  تماس تلفني، اخطار و حتي مراجعه حضوري نقش بسزایی در کاهش مطالبات معوق شعبه داشته است. از طرف دیگر اخذ حكم توقيف و سایر اقدامات شبه قضایی براي مشتريان بدحساب منجر به افزایش وصولي شعبه شد.

4 – نقش نیروی انسانی را در موفقیت و برتری شعب لیزینگ صنعت و معدن چگونه ارزیابی می کنید؟

نیروی انسانی در تحقق اهداف هر سازمانی موثر است. اگر پرسنل هر مجموعه ای احساس تکلیف کرده و در رسیدن به اهداف تلاش کنند، موفقیت بسیار زودتر حاصل خواهد شد. مشارکت نیروی انسانی با مدیریت درست و کارآمد در برتری هر مجموعه ای موثر است.

5-وضعیت لیزینگ در ایران را بیان کنید :

صنعت ليزينگ در ايران قدمتي 40 ساله دارد و در طول اين مدت، پستي و بلندي هاي زيادي را پشت سر گذاشته  و در طول اين مدت  نتيجه مطلوب و شايسته اي نصيب اين صنعت شده است. حوزه فعالیت صنعت لیزینگ بسیار وسیع بوده و شامل  بخشهاي حمل ونقل هوايي،زميني و دريايي، ماشين آلات و تجهيزات معدني و كالاهاي مصرفي و …  می باشد.

همانطور كه مستحضريد با توجه به توان بالاي صنعت ليزينگ به خصوص شركت ليزينگ صنعت و معدن نقش آن در  رشد و توسعه اقتصادي و شكوفايي صنعت و واحدهاي توليدي انکار ناپذیر بوده و این شرکت نیز  توانسته جايگاه خوبی را در بین موسسات مالی و در كشور نصيب خود كند.

6استراتژی جنابعالی در بازاریابی چیست:

ایجاد یک استراتژی مناسب در  بازاریابی برای هر نوع کسب و کاری ضرورت دارد. اگر چنین چیزی نباشد، تلاش‌های من و همكاران برای جذب مشتری، بی نتيجه و ناکارآمد خواهد بود. تمرکز استراتژی  باید حتما به گونه‌ای باشد که پرداخت تسهيلات و تعيين مسير مشتري و انتخاب اين شركت  در دريافت تسهيلات ، پاسخگوی نیازهای مشتریان بوده و رابطه‌ای بلندمدت و سودآوري براي شركت و آنها ایجاد مي کند. به همین دلیل، لازم است یک استراتژی بازاریابی انعطاف‌پذیر و قابل تعدیل داشته باشیم که جواب‌گوی تغییر بینش و تقاضای مشتری باشد. .ارتباط خوب و منطقي با مشتريان حتي ضامنين پيامدهاي خوب و چشمگيري نصيب شركت حاصل مي شود.بنده نيز با عنايت به گستردگي استان مازندران و استانهاي همجوار  با تمامي نمايندگيها همكاري تنگاتنگ و حتي ارتباط با مشتريان قديم جهت اخذ تسهيلات مجدد انجام شده است و تمام سعي و تلاش براي فعاليت بيشتر و سودآوري بيشتر شعبه مي باشد .

7- برای کاهش مطالبات چه راهکارهایی به همکاران پیشنهاد می کنید:

با توجه به وضعيت اقتصادي كشور و شرايط نامساعد تجارت بين المللي و وجود تحريم هاي ناجوانمردانه، سيستم بانكي و موسسات مالي در سال­هاي اخير با رشد چشمگير نرخ مطالبات مواجه بوده و شركت ما نيز از اين امر مستثني نيست.  بنظر بنده مهمترين راهكار كاهش نرخ معوقات اعتبار سنجي و بعبارتي رتبه بندي مشتريان در بدو تشكيل پرونده است. بعد از پرداخت تسهيلات، پيگيري وصول اقساط معوق مستاجرين از شروع اولين قسط بوده و ماهانه با تماس تلفني، اخطار و اطلاع رساني به ضامنين انجام می شود. اين موارد حداقل اقداماتی هستند که براي وصول مطالبات انجام می شوند و در مراحل بعد با همکاری دفتر مرکزی اقدامات حقوقي و قضائي لازم بعمل آورده می شود.

8 – تعامل شما با دفتر مرکزی چگونه است و چه انتظاراتی را از ستاد دارید.

تعامل بسیار مناسب است و این شعبه حداکثر تلاش خود را در راستای عملیاتی کردن سیاستهای ابلاغی از سوی دفترمرکزی به کار می گیرد و اصولا موفقیت هر سازمانی منوط به ارتباط دو سویه و سازنده و همراه با تعامل واحدهای صف و ستادی است.

9- هر گونه نقطه نظر و یا پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت شرکت و شعب دارید بیان نمایید:

ارتقاء برندینگ شرکت و مشخص نمودن ارزش محصول و خدمات شرکت لیزینگ صنعت و معن در مقابل مخاطب و مشتریان این قابلیت را فراهم می کند که تیم بازاریابی موفق تر عمل کنند و در بازاریابی تعامل مناسب و بلند مدتی را با مشتریان و شرکای تجاری داشته باشند. همچنین به نظر من آموزش های بازاریابی و مباحث حقوقی به پرسنل شعب نیز در پیشیرد اهداف شرکت بسیار موثر هستند.